Knjižnica

V šolski knjižnici

V šolski knjižnici poteka inventura, zato je za splošno izposojo zaprta, saj moramo preveriti kar 27 000 knjig.
Vendar se zavedamo, da učenci potrebujejo motivacijo za branje, zato v teh dneh potekajo v šolski knjižnici ure knjižne vzgoje,
v kateri knjižničarka predstavi pomen branja v digitalni dobi, osvetli dva pomembna datuma:
8.september – dan pismenosti in 17. september – dan zlatih knjig in začetek branja za bralno značko ter
program bralne značke, učiteljica slovenščine pa program domačega branja.
Učenci si lahko izposodijo več knjig za prostočasno branje oz. za bralno značko, prav vsi pa dobijo knjige za domače branje.
Objavljamo pa tudi priporočilni seznam za bralno značko.

Učenci od 1.-5. razreda bodo sodelovali v bralnem projektu NAŠA MALA KNJIŽNICA,
zato nas bo na podelitvi bralne značke obiskal eden izmed ustvarjalcev letošnjega repertoarja.
Pa veliko bralnih užitkov in prijeten začetek šolskega leta.

Knjižničarka Marija
_____________________________________________________________________________________________________
ŠOLSKA KNJIŽNICA
Slika1 Šolska knjižnica predstavlja okno v svet.

Knjižničarka Marija Završnik obdeluje vse gradivo za centralno šolo na Vranskem, Podružnično šolo Tabor, za Vrtec Vransko in Vrtec Tabor v programu WinKnj. Računalniški katalog, v katerm so zabeležene vse knjige z vseh štirih lokacij, si lahko ogledate na spodnji spletni strani.
http://116388.winknj.si/

Osnovna dejavnost: VODENJE ŠOLSKE KNJIŽNICE.

OSTALE DEJAVNOSTI:

  • Spodbujanje BRALNE PISMENOSTI
  • Prednostna naloga: GIBANJE, SPOŠTOVANJE
  • Bralna značka
  • Knjižničarski in Fotografski krožek
  • DSP za ZGO
  • Sodelovanje pri kulturnih, naravoslovnih in tehniških dnevih
  • Dopolnjevanje spletne strani naše šole z novicami iz šolske knjižnice
  • Učbeniški sklad
  • Prenos gradiva v sistem Cobiss
  • • Ureditev pesniške, ki bo izšla kot motivacija za branje in odprtje bralne sezone za bralno značko v septembru

1. INTERNO BIBLIOTEKARSKO DELO

  • Nabava in obdelava knjižničnega gradiva

V šolskem letu 2017/2018 predvidevam nakup knjižničnega gradiva v skladu s standardi, ki predvidevajo 1,5 enote knjižnega gradiva na učenca in 5 enot na učitelja/vzgojitelja za centralno OŠ Vransko-Tabor, POŠ Tabor, Vrtec Vransko in Vrtec Tabor, predvsem za domače branje, bralno značko in projekt Naša mala knjižnica.
Knjižnično gradivo bo obdelano po predpisih bibliotekarske stroke in zajema inventarizacijo knjižničnega gradiva, formalno in vsebinsko obdelavo ter tehnično opremo gradiva.

  • Ureditev in strokovna postavitev knjižničnega gradiva

Knjižnično gradivo je urejeno v prostem pristopu na osnovi sistema univerzalne decimalne klasifikacije (UDK). Trenutno se opravlja obvezna inventura (na vsakih pet let), gradivo in knjižnico pa tudi pripravljamo na prehod v sistem COBISS.
Leposlovno gradivo je razvrščeno po starostnih stopnjah (C,P,M).

2. IZPOSOJA KNJIŽNIČNEGA GRADIVA

Individualnim obiskom je namenjen čas od 7.45 do 8.20, med glavnim odmorom in od 12.00 do 14. oz. 15. ure, in sicer po naslednjem urniku:

DAN IN URA OSNOVNA ŠOLA VRANSKO-TABOR PODRUŽNIČNA OSNOVNA ŠOLA TABOR
ponedeljek 7.45 – 14.30 /
torek 11.00-15.00 /
sreda 11.00 – 15.00 7.45-10.30
četrtek 7.45. -14.30 /
petek / 7.30 -13.30

Tel.:03/703 23 85 (Oš Vransko)
Tel.: 03/703 21 81 (POŠ Tabor)

Opomba: Urnik se lahko spremeni, če tako zahteva učni proces.
V letošnjem letu predvidevam podoben obseg izposoje knjižničnega gradiva kot v preteklem šolskem letu, saj bom poskrbela, da bo knjižnica kljub inventuri in prehodu na Cobiss dovolj odprta za izposojo (predvsem skupinski obiski ŠK). Dokumentacija o uporabi in izposoji knjižničnega gradiva je na voljo v statističnem poročilu.

3. PEDAGOŠKO DELO
Slika2

  • a. KNJIŽNIČNA INFORMACIJSKA ZNANJA (KIZ)

Cilji in vsebine KIZ izhajajo iz ciljev vzgojno-izobraževalnega dela. Znanja, sposobnosti in spretnosti, ki jih učenec razvije v okviru KIZ, omogočajo in spodbujajo aktivno pridobivanje kvalitetnega znanja na različnih področjih.
KIZ zajemajo vse elemente informacijske pismenosti s poudarkom na uporabi knjižnice in z njeno pomočjo dosegljivih informacij. Informacijska pismenost je sposobnost pridobiti, vrednotiti in uporabiti informacije iz različnih virov. Je razširjen koncept tradicionalne pismenosti, ker se veže na uporabo kateregakoli sistema znakov in vključuje razumevanje in ustvarjalno rabo informacij, posredovanih tudi s sodobno tehnologijo, sodobnimi računalniškimi in komunikacijskimi viri.
Cilji in vsebine KIZ zajemajo obdobje od 1. do 9. razreda osnovne šole. Njihovemu izvajanju so namenjene po štiri pedagoške ure letno na oddelek, kar pomeni 36 pedagoških ur v devetih letih šolanja. Vsebine in cilji tematskih sklopov se nadgrajujejo od 1. do 9. razreda osnovne šole.
Knjižnična informacijska znanja izvajajo strokovni knjižnični delavci skupaj z učitelji drugih predmetnih področij.

Splošni cilji:

  • učenci se navajajo na knjižnično okolje in vzdušje knjižničnega prostora ter zavzemajo pozitiven odnos do knjižnice in njenega gradiva s posebnim poudarkom na vzgoji za knjigo, motivacijo za branje in estetsko uživanje;
  • učenci z uporabo knjižničnega gradiva in drugih informacijskih virov spoznavajo probleme ter se učijo učinkovitih strategij njihovega reševanja;
  • učenci razvijajo različne spretnosti in sposobnosti, npr. komunikacijske, informacijske, raziskovalne.
  • b. INDIVIDUALNO DELO Z UPORABNIKI KNJIŽNICE

Individualno bibliopedagoško delo poteka vsak dan med izposojo, za potrebe pouka lahko učenci in učitelji uporabljajo knjižnico vsak dan tudi med poukom.
Individualno bibliopedagoško delo vsebuje:

  • individualno svetovanje učencem in učiteljem za učinkovito izrabo knjižničnega gradiva (izposoja);
  • pomoč učencem in učiteljem ob iskanju literature za individualno uporabo, iskanje informacij za izdelavo domačih nalog, referatov, seminarskih nalog, priprav za pouk (ekskurzije, naravoslovni dnevi) ipd.
  • c. SKUPINSKO DELO Z UPORABNIKI KNJIŽNICE

Pri skupinskem bibliopedagoškem delu knjižničar usposablja učence za skupne vzgojno-izobraževalne cilje:

  • učenci spoznajo knjižnični fond – knjižno in neknjižno gradivo – in druge informacijske vire v šolski knjižnici;
  • učenci se seznanijo z bibliografskimi podatki knjižničnega gradiva;
  • učenci spoznajo primarne in sekundarne informacijske vire in jih znajo uporabljati za tekoče informiranje;
  • učenci poleg lokalnih podatkovnih zbirk uporabljajo globalno informacijsko omrežje kot orodje za iskanje podatkov in kritično vrednotenje informacij;
  • spoznajo pojem citat, citiranje in referenca za potrebe raziskovalnega dela.

Vsebine in cilji skupinskega dela z uporabniki knjižnice so zapisani v letnem načrtu Knjižničnih informacijskih znanj.

4. OSTALE DEJAVNOSTI KNJIŽNICE

Spodbujanje UČENCEV K IZBOLJŠANJU BRALNE PISMENOSTI IN DOSTOPA DO ZNANJA (Projekt kljub zaključitvi na nacionalni ravni na šoli nadaljujemo.)
CILJ projekta: izboljšati bralno pismenost pri učencih.

  • PLAN ZA ŠOLSKO LETO 2016–2017

PROMOCIJA BRANJA v predšolskem (ure pravljic, starejši učenci berejo mlajšim v vrtcu) in šolskem obdobju (motivacija za knjigo –pravljični krožek (1.VIO), debatni klub (2. in 3.VIO) in v šolskem obdobju:
Projekt NAŠA MALA KNJIŽNICA –1.a,2.c, 3.a,b, 4.a,b. 5.a.

  • Ura domačega branja v šolski knjižnici.
  • BRALNA ZNAČKA

Bralno značko (osnovni cilj je vzgojiti bralca, ki bo rad bral vse življenje) bomo tudi letos skrbno načrtovali in izpeljali. Vanjo so vključeni učenci od 1. razreda do zaključka devetletnega šolanja. Otroci preberejo najmanj 4 knjige letno, se z mentorji bralne značke o njih pogovorijo in se marsikaj novega naučijo.

ZANIMIVOST
Učenci bodo timsko (4 skupaj) izdelali igro ČLOVEK NE JEZI SE, v katero bodo vključili dodatna vprašanja iz knjige, ki jo bodo prebrali (povezava s THV).
Kdor je bral vseh 9 let, bo deležen posebne nagrade – izleta na Cankarjevo Vrhniko.
Učencem 1. razreda podarimo slikanico kot spodbudo za branje (letos Kako je gospod Feliks tekmoval s kolesom (Peter Svetina in Ana Razpotnik Donati) od 9. razredov pa se ob zaključku devetletnega branja s kvalitetno knjigo poslovimo. Knjižna darila podari Bralna značka Slovenije, del sredstev pa prispevata tudi občini (Vransko,Tabor).
Gost BZ bo tuji avtor, ki sodeluje v projektu Naša mala knjižnica. Podelitev bo v aprilu 2018.

5. KROŽKI

  • KNJIŽNIČARSKI KROŽEK KNJIGOŽER (KKK)
  • FOTOGRAFSKI KROŽEK

6. OSTALO

  • DSP za ZGO
  • SODELOVANJE PRI KULTURNIH, TEHNIČNIH IN NARAVOSLOVNIH DNEVIH


7. STALNO STROKOVNO IZPOPOLNJEVANJE

  • Izobraževanja na šoli,
  • izobraževanje za COBISS,
  • Bibliopedagoška šola Strunjan 2018,
  • Simpozij o bralni pismenosti E-GRADIVA KOT BLIŽNJICA DO USPEHA – 8.9.2017,
  • Slovenski knjižni sejem v Ljubljani – nov. 2017,
  • razstava knjig Bologna po Bologni,
  • strokovne srede v KOŽ Ljubljana,
  • po naročilu vodstva.

8. DOPOLNJEVANJE SPLETNE STRANI NAŠE ŠOLE Z NOVICAMI IZ ŠOLSKE KNJIŽNICE

9. UČBENIŠKI SKLAD UČBENIŠKI SKLAD

  • Strokovnim delavcem bo predstavljen potrjen elektronski katalog učbenikov in delovnih zvezkov za naslednje šolsko leto.
  • Na podlagi izbora bom pripravila sezname za nakup učbenikov za učence, sezname za nakup učbenikov, priročnikov in delovnih zvezkov za učitelje.
  • Naročilo, nabava in obdelava gradiva – učbenikov in delovnih zvezkov.
  • Priprava seznamov za vračilo učbenikov.
  • Vračilo učbenikov – učitelji.
  • Pregled učbenikov in izločanje poškodovanih – učitelji.
  • Izposoja učbenikov – učitelji.
  • Izpis seznamov.
  • Vnašanje podatkov v aplikacijo TRUBAR.
  • Pošiljanje obvestil in zahtevkov v računovodstvo

Knjižnični red, velja od septembra 2017

Šol.knjižničarka:
Marija ZAVRŠNIK, bibliotekarka