NARAVA NAJBOLJŠA UČITELJICA – Z GOZDARJEM V GOZD

Najboljše učenje je učenje v avtentičnem okolju, zato se pri spoznavanju okolja večkrat odpravimo v naravo, kjer opazujemo, raziskujemo in spoznavamo različna živa bitja. Tokrat smo med nas povabili gozdarja gospoda Janeza in Jožeta, ki sta nam povedala marsikaj zanimivega in poučnega o gozdnih prebivalcih. Odprla sta tudi temo o varovanju narave in v otroških glavah prebudila ideje o varovanju okolja. Obema se tretješolci zahvaljujemo za vso posredovano znanje.
Več o dogodku so zapisali učenci.

Po malici smo odšli na Gorico, kjer nas je čakal gozdar. Gozdar je bil smešen, prijazen. Ime mu je bilo Janez, tako kot mojemu atiju in dediju. Najprej smo šli v gozd, kjer nam je pokazal plodove dreves. Nato smo šli skozi gozd na travnik, do druge strani pa smo prišli skozi predor. Ponovno smo šli v gozd, kjer smo poskusili jelkino smolo. Meni ni bila všeč. Na vrhu je bila luža za kopanje divjih prašičev. Blizu je bila smreka, v katero prašiči brišejo. Na smreki je bilo tudi nekaj dlak. Dlake smo lahko potipali, bile so trde. Na poti nazaj me je zeblo, zato sem komaj čakala, da pridemo v šolo. Gozdar nas je pospremil do konca Gorice, kjer ga je čakal avto. Ko smo prišli nazaj v šolo, smo imeli še eno uro likovne, kjer smo se pogreli in nato šli na kosilo.
Inja Krušič, 3. a

V četrtek, 7.6.2017, smo šli z gozdarjem v gozd.
Najprej smo bili 2 uri v učilnici v razredu. Po končanih teh dveh urah, smo pojedli našo malico in šli na Gorico v gozd.
Pri gozdu nas je pričakal gozdar. Najprej nas je vprašal nekaj o drevesih, razložil nam je nekaj o boleznih na drevesih, ki so se začele pojavljati. Potem smo šli v gozd. Ogledali smo si različna drevesa, njihove liste in lubje.
Posebej smo obiskali gozd, kjer so listavci. Imeli smo tudi možnost poskusiti smolo jelke. Ni mi bila všeč, všeč pa mi je bil vonj, ki je ostal na rokah, ko smo prijemali jelkovo palico. V gozdu smo spoznali še kaj in kako lahko naredimo z naravo. Sami lahko izberemo, ali bomo naravo onesnaževali ali ne. Če ne onesnažujemo, bo narava ostala lepa.

Zala Cekin, 3. a

Zjutraj smo najprej prišli v šolo.
Prvi 2 uri, smo imeli slovenščino. Po slovenščini smo imeli malico, nato smo šli v gozd. Tam smo spoznali gozdarja, ki nam je razkazal in povedal veliko o gozdu. A večino smo že vedeli, povedal nam je tudi veliko o bolezni dreves in da ima lahko staro drevo na sebi do 700.000 listov. Potem smo se še malo sprehodili po gozdu. Ko smo se prestavili v drug gozd, smo tam videli prašičjo kopalnico, tam smo videli tudi banjo (lužo) in brisačo (drevo) na njem so bili ostanki dlake. Nato smo šli nazaj, sledila je še ena ura, to je bila likovna, nato je bilo kosilo. Potem pa smo morali nazaj domov.

Špela Kramar, 3.a

Danes smo šli v gozd. Imeli smo posebno uro spoznavanja okolja. Učiteljica je bila dogovorjena z gozdarjem. Gospod Janez, gozdar, nam je razkazal gozd. Predstavil nam je različne drevesne vrste, njihove liste in tudi zajedalce. Pokazal nam je kitajske šiške na drevesu jesen. To so zelene kroglice na listih, ki jih naredi posebna žuželka. Spoznali smo bukev, hrast, jesen, smreko, divjo češnjo, bor. Bilo je zelo zanimivo, a mrzlo. V drugem delu gozda smo opazili lužo. Gospod gozdar je povedal, da je to kopalnica za divje prašiče. Divji prašiči se skopajo v luži, ter se drgnejo ob smreko. Našega ogleda je bilo žal konec. Najbolj mi je bilo všeč, ko smo na deblu smreke našli dlake od divjega prašiča. Še si želim takšnih dogodivščin.
Ajda Bogataj, 3. a

Danes, 7. 6. 2017, smo po malici odšli na Gorico, tam nam je gozdar povedal nekaj o drevesih. Ko smo prispeli na Gorico, nam je gozdar povedal o žuželkah, ki nagajajo drevesom z odlaganjem jajčec v žile listov. Nato smo pogledali še nekaj bejbi dreves. Potem smo si še šli ogledati kopalnico za divje svinje in jelene. Med potjo smo poizkusili jelkino smolo (meni ni bila dobra). Ko smo prispeli do bazena, smo tam našli dlako divje svinje. Potem smo se morali vrniti nazaj v šolo.
Ta dan mi je bil zelo lep.

Zala Krivec, 3. a

7. 6. 2017 smo 4. uro šli v gozd. Tam nas je pričakal gozdar, povedal nam je veliko. Šli smo v gozd in spoznali drevesa. Naučili smo se žvižgati na želod. Šli smo tudi do blatne luže, tam se kopajo divji prašiči. Obrišejo se v kakšno smreko… Na smreki smo videli dlako divjega prašiča. Jedli smo tudi posebno smolo in se vrnili domov.
Manca Grilj, 3. a

Bili smo sredi pouka, ko je gospa rekla, da se naj obujemo in oblečemo. Odšli smo na Gorico. Tam nas je pričakal gozdar. Povedal nam je o bolezni, ki suši drevo. Potem nam je pokazal majhna drevesa in različne plodove. Pokazal nam kopalnico divjih prašičev tudi ščetine divjega prašiča.

Gal Slapnik, 3. a

Včeraj, 7.6.2017, smo se po malici odpravili v gozd z namenom, da nam gozdar pove nekaj zanimivosti o gozdu. Gozdar Jože Župančič nas je popeljal skozi gozd. Povedal nam je, da pepelnata plesen uniči kar precej dreves. N Švedskem so jelke stare okrog 9.500 let. Pri nas je najstarejše drevo tisa v Solčavi in sicer 1.250 let. Najvišja drevesa sekvoje sicer rastejo v Ameriki. Razložil nam je, da drevesa poleg listov lahko prepoznamo tudi po deblu.
Žan Luka Klopčič, 3.b

Včeraj smo šli z gozdarjem v gozd. Šli smo na bližnji hrib, na Gorico. Povedal nam je, da pomladi cveti češnja. Razlagal nam je, kako lahko prepoznamo različne vrste dreves. Na požaganem drevesu smo šteli letnice, koliko je bilo staro drevo. Skozi gozd smo šli na travnik, kjer je bilo polno gozdnih jagod. Na obrobju gozda je bilo polno grmovnic, s katerimi se prehranjujejo ptice. Mimo spomenika smo šli nazaj v šolo.