POTUJEMO PO SVETU

Kurikulum vrtca nam narekuje cilje, po katerih načrtujemo dejavnosti v vrtcu. Eden izmed pomembnih ciljev je spoznavanje ožjega in širšega družbenega in kulturnega okolja ter spoznavanje medkulturnih razlik. V sklopu projekta Turizem smo temeljito raziskali naš prečudoviti kraj Vransko ter ga umestili v Slovenijo. Slovenijo smo spoznavali preko slik in posnetkov. Prepotovali pa smo kar nekaj drugih držav. V večini smo potovali po evropskih državah, a včasih nas je poneslo tudi na druge celine. Potovali smo z namišljenimi ladjami, letali, avti in avtodomi. Vsako državo smo spoznali na drugačen način, dotaknili smo se njihove zastave, lege, kulture, glasbe, plesa, kulinarike, jezika in znamenitosti ter jo primerjali z našo Slovenijo. Na Švedskem smo na primer srečali Pika Nogavičko, se z njo merili v moči in spekli jabolčni kolač. Na Japonskem smo spoznali gejšo Kim Jo, z njo tri dni pozdravljali sonce, jedli brez miz, priredili sumoborbo, šivali japonske zastave, slikali na svilo, izdelovali iz gline in podobno. Na Kitajskem smo gradili kitajski zid in kuhali kitajske rezance z zelenjavo. V Grčiji smo se dotaknili njihovih pozdravov, plesali »sirtaki« ter si pripravili grško solato. V Romuniji nas je prestrašil grof Drakula – Vlad Tepež in nas spodbudil, da smo si izdelali senčne lutke netopirjev ter skuhali polento. V telovadnici smo z blazinami, stoli in vsem kar smo našli gradili podzemni tunel med Francijo, kjer smo gradili Eifflov stolp ter Veliko Britanijo, kjer smo lahko posedali na kraljičinem prestolu. V Avstriji smo plesali dunajski valček ter slikali reprodukcije znanega slikarja Gustava Klimta. Italijo smo spoznali preko plesa Ostržek, modne revije ter gradnje mesta na vodi – Benetk. To je le nekaj izmed držav v katere smo potovali in nekaj dejavnosti, ki smo jih izvedli. Otrokom smo predstavili države na zanimiv način in otroci so bili tisti, ki so vedno znova spraševali, kam bomo naslednjič odpotovali.
Vsako državo smo doživeli in izkusili preko različnih dejavnosti, kjer so bili otroci aktivni in zraven uživali. Na tak način so otroci pridobili veliko več kot pa z običajnim sedenjem, naštevanjem dejstev o državah in praznim govorjenjem. Otroci potrebujejo aktivne dejavnosti preko katerih se učijo.

Oddelek 5-6 z Branko in Polono