RUDNIK SOLI IN ORLOVO GNEZDO

V soboto, 10. junija, smo se učenci in učiteljice odpravili na filozofsko-nemško-zgodovinski maraton do Salzburga in nazaj. Vožnja nas je vodila mimo Ljubljane, Beljaka in Radstadta do Halleina, kjer smo obiskali znameniti rudnik soli (»Salzbergwerk«). V podzemlje smo se odpeljali z vlakcem, del poti smo pešačili, prečkali podzemno mejo z Bavarsko, se peljali z ladjico po podzemnem jezeru, najzanimivejše pa je bilo zagotovo drčanje po lesenih drčah. Ves čas obiska rudnika nas je spremljala zgodba nadškofa Wolfa Dietricha von Reitenau, ki se je še kako dobro zavedal pomena »belega zlata«. Obiskali smo tudi keltsko vas. Vožnjo smo nadaljevali do Obersalzberga, kjer smo se presedli na avtobus, ki nas je popeljal do višine vse do Hitlerjevega Orlovega gnezda (»Kehlsteinhaus«, 1834 m). Današnja restavracija je v času II. svetovne vojne služila kot Hitlerjeva rezidenca. Semkaj sta z Evo Braun hodila na oddih, prav tako pa so se tukaj zbirale vse takratne politične in vojaške osebnosti. Ta točka nam ponuja čudovit razgled na razgibano okolico, še posebej ob jasnem vremenu. Tukaj so nastale čudovite fotografije razgleda na vse strani neba, na Bernske Alpe … Ustavili smo se še ob Kraljevem jezeru (»Der Königssee«), kjer smo imeli nekaj prostega časa za sprehod in nakup spominkov. Polni doživetij smo se v popoldanskih urah vračali proti domu.
Vsekakor je bil ta projekt enkratna priložnost za medpredmetno povezovanje, izkustveno učenje in raziskovanje sosednje države, njene preteklosti in sedanjosti. Učenci so bili ob tem projektu zelo aktivni, saj so se pripravili in odgovarjali na vprašanja iz različnih zornih kotov, in sicer iz zgodovinskega, filozofskega in nemškega. O tem priča tudi nastali film.

Mentorice: Darja Korpnik, Zlatka Avžner, Martina Zupan Kuserbanj

O dogodku so nekaj zapisali tudi učenci:

V soboto, 10. junija, smo se učenci, ki imamo izbirni predmet nemščino, filozofijo in zgodovino, ob 6. uri zjutraj z Vranskega odpeljali proti Avstriji. Peljali smo se po avtocesti skozi Karavanke v Avstrijo. Naprej smo se peljali v smeri proti Salzburgu, vmes pa smo se ustavili na postajališču, kjer smo imeli čas za malico. Ob pol dvanajsti uri smo prispeli v Hallein, kjer je rudnik soli. V njem smo si na filmu ogledali zgodovino pridelovanja soli. Bilo je zelo zanimivo. Z obiskom rudnika soli smo prekoračili tudi nemško mejo. Posebnost je bila, da smo se v podzemlju drčali po lesenih drčah.
Potem smo se odpeljali do parkirišča in vstopili na poseben avtobus, ki nas je odpeljal v bližino Orlovega gnezda. Nato smo odšli do tunela, v katerem je bilo dvigalo, ki nas je poneslo do Orlovega gnezda. Pred nami je bil čudovit razgled.
Pot smo nadaljevali do Kraljevega jezera, ki se po nemško imenuje »Königssee. Jezero je zelo veliko in leži na območju Bavarske. V bližini jezera je tudi McDonalds, kjer smo tudi jedli in se veselili. Pozno popoldne smo odšli s Kraljevega jezera in se po isti poti vrnili domov v večernih urah.
Na ekskurziji smo se imeli zelo lepo, bili smo zadovoljni, ker smo veliko videli in doživeli.

Tjaša Pečovnik

Meni je bilo na ekskurziji najbolj všeč Kraljevo jezero. Je zelo lepo jezero, ki je odlično za sprostitev in zabavo. Malo me je motilo le to, da sem morala bolj zgodaj vstati, saj nisem jutranja oseba, ampak je bilo vredno, ker je bila super izkušnja.

Zala Križnik

Bilo je zelo »fajn« v rudniku soli, kjer smo se morali obleči v posebna oblačila. Zanimivo je bilo tudi spuščanje – drčanje po drčah. Cela ekskurzija je bila super, ker smo se veselili ob dobri družbi. Pika na i pa je seveda ob koncu bil McChicken, ki sem si ga privoščila v McDonaldsu.

Ema Grabnar

Bilo je »kul«. Bilo je »fajn«. Bilo je zanimivo.

Maj Krušič

Najbolj všeč mi je bilo v rudniku, ko sem se prvič spustila po drči, najprej me je bilo strah, ampak potem, ko sem se spustila, mi je bilo super in sem si želela, da bi se še večkrat spustila. Všeč mi je bilo tudi Kraljevo jezero, ki je zelo lepo. Upam, da naslednje leto ponovimo.

Ana Pečovnik

V soboto, 10. junija 2017 smo se odpravili na izlet v Salzburg. Med izletom smo obiskali Orlovo gnezdo, rudnik soli in Kraljevo jezero. Vse znamenitosti so mi bile všeč, ampak najbolj pa Orlovo gnezdo. Zanimiva mi je bila njegova zgodovina, prav tako pa tudi izjemen pogled na nižino in gore v okolici. Všeč mi je bil tudi rudnik soli, kjer smo se peljali z vlakcem in se spustili po drčah. Veliko so nam tudi povedali o zgodovini rudnika. Kraljeva jezera so imela izjemen razgled ter čudovito okolico. Bila so odlična paša za oči. Skratka izlet mi je bil zelo všeč in upam, da ga se kdaj ponovimo.