Head in the clouds-mednarodni projekt Erasmus plus

erasmus-logo1

V letošnjem letu je naša šola kot partnerska šola uspešno sodelovala pri pripravi mednarodnega projekta Head in the clouds ali Glava v oblakih. Koordinatorica projekta je francoska šola Ecole Primaire d´Oust Marest, naša šola pa je poleg še šestih evropskih šol iz Slovaške, Bolgarije, Latvije, Španije, Grčije in Španije njena partnerica.
V projektu bomo sodelovali med leti 2015 in 2018.

Projekt se bo izvajal v okviru novega programa EU za sodelovanje na področju izobraževanja, usposabljanja, mladine in športa za obdobje 2014–2020 z naslovom Erasmus+.
Program Erasmus+ je namenjen izboljšanju spretnosti in zaposljivosti mladih ter posodobitvi izobraževanja, usposabljanja in mladinskega dela. Sedemletni program razpolaga s proračunskimi sredstvi v višini 14,7 milijarde evrov, s katerimi želi EU več kot 5 milijonom Evropejcem omogočiti študij, usposabljanje, pridobivanje delovnih izkušenj ali opravljanje prostovoljnega dela v tujini.

Glavna tema našega projekta je vreme in proučevanje le-tega. V posameznih obdobjih se bomo osredotočali na različne vidike, povezane z vremenom.
Na naši šoli smo se odločili, da bodo sodelovali učenci od 1.-5.razreda.
V prvem letu bomo izdelovali različne instrumente, s katerimi lahko merimo zračni tlak, temperaturo, veter … Primerjali bomo vreme posameznih držav. Skozi meseče fotografije pokrajine bomo ugotavljali razlike, ki se v posamezni pokrajini zgodijo skozi leto. Zbirali bomo podatke o tem, kako smo ob posameznem vremenu oblečeni.
V drugem letu bomo izdelali virtualno knjigo, ki bo prikazovala različna umetniška dela, ki so povezana s pojmom vreme. Osredotočili se bomo na različne vrste oblakov. Tudi sami bomo poskušali izvesti različne eksperimente, povezne z oblaki. Iskali bomo literaturo o vremenu, tudi pesmi in rime. Pisali bomo slovar, v katerem bodo pojmi, povezani z vremenom.
V tretjem letu se bomo ukvarjali z astronomijo. Primerjali bomo letne čase. Iskali bomo vzroke globalnega segrevanja. Osredotočali se bomo na zdravje, ki je lahko povezano tudi z vremenom.

Projekt se osredotoča na znanost in učenje znanosti skozi medpredmetne aktivnosti. Učenci se bodo učili postavljati hipoteze, razvijati svoje argumente, preizkušali bomo nove eksperimente. Skozi te aktivnosti bodo učenci razvijali različne kompetence (npr.: jezikovne in IKT).
Učenci bodo skozi projekt razvijali svojo radovednost, kritično mišljenje, kreativnost. Povečalo se bo njihovo zanimanje za znanost.

V treh letih bodo dvakrat letno potekala projektna srečanje učiteljev na različnih šolah.
Prvo projektno srečanje je bilo na koordinatorski šoli v Oust-Marestu na severu Francije. Izmenjave sva se udeležili dve učiteljici naše šole: Maja Jerman kot koordinatorica projekta na naši šoli in Katja Završnik.
Šola je majhna s komaj sedemdesetimi učenci starimi od dveh do desetih let. Učenci so se na prihod učiteljev iz omenjenih držav dobro pripravili, znali so pozdraviti v vseh jezikih, nam mahali z zastavicami, ki so jih sami naredili in pripravili sprejem s himno vsake države. S Katjo sva predstavili našo šolo in naš kraj. Učencem sva v slovenskem jeziku brali in dramatizirali kratko pravljico in naučile tudi francoske šolarje da so malo odigrali. Ves tesen smo se ukvarjali z meteorologijo, ki je glavna tema našega projekta. Primerjali smo podatke o vremenu po naših šolah, izdelovali meteorološke instrumente za merjenje smeri vetra, količino padavin in merjenje moči vetra. Ogledali smo si METEO FRANCE, francosko nacionalno meteorološko postajo, kjer so nam pokazali vse naprave s katerimi si pomagajo pri napovedovanju vremena. V šoli smo si en dan vzeli čas tudi za kuhanje z učenci. Tako smo lahko kosilo jedli zelo barvito, saj smo skuhali portugalsko paradižnikovo juho, slovaške krompirjeve polpete, bolgarsko mešano solato, latvijska polnjena pečena jabolka in slovensko pecivo z orehi. Peciva smo spekli toliko, da so ga lahko poskusili tudi starši, ki so po pouku prihajali po svoje otroke.

Za zaključek našega druženja in za trajnost našega projekta smo zadnji dan zasadili pri šoli osem grmovnic in na vsako pripeli zastavo sodelujoče države v projektu. V šoli nas sedaj čaka še precej dela vendar smo prepričani da je poznavanje vede, ki jo zajema naš projekt pomembno. Eden glavnih ciljev našega projekta je navdušiti dekleta za naravoslovne poklice, kamor spada tudi meteorologijaV tednu, ki sva ga preživeli na tej šoli, sva spoznali učitelje z vseh 8-ih šol. Skupaj z učenci smo izvedli nekaj delavnic, povezanih z vremenom. Izdelali smo zanimive pripomočke, ki jih lahko učenci uporabijo pri opazovanju in proučevanju vremena.
Teden je bil nepozaben, poln novih idej … Nekaj zanimivih utrinkov so zabeležile fotografije.