To je vprašanje s katerim se sooča veliko učencev in staršev že v normalnih pogojih življenja, v situaciji izolacije in učenja na daljavo pa postaja to vprašanje čedalje bolj aktualno, ker je manj zunanje kontrole. Učenci z več samomotivacije in vztrajnosti imajo manj težav pri izpolnjevanju obveznosti.
Učenje od doma je bilo v začetku večini učencev zanimivo, nekateri so bili veseli, ker so lahko ostali doma. Vendar se v tej situaciji lahko zgodi, da se odpori do učenja, nezainteresiranost in izgubljenost stika s šolskimi obveznostmi povečajo. Učenci čedalje bolj pogrešajo vrstnike, učitelje, druženje, ki dajejo občutek povezanosti in sprejetosti. Pogrešajo pa tudi strukturo, organiziranost šole, ki dajeta občutek varnosti.
V tej situaciji je naloga staršev in učencev, da si organizirajo dnevno strukturo in rutino. Če je bil otrok samostojen že pred izolacijo, zmore biti samostojen tudi sedaj. Večina otrok pa potrebuje pomoč staršev pri organiziranju dnevnega urnika. Zjutraj ali prejšnji večer preglejte skupaj z njim dnevne zadolžitve in naredite časovni razpored učenja posameznih predmetov. Vmes preverite, kako mu gre, oz. kasneje, ko imate čas. Zavedam se, da ste mnogi starši v službi, ali delate od doma.
Pri mlajših deluje, če naredimo učenje bolj zanimivo. Oče in mama lahko igrata vlogo učitelja, začetek učenja napovesta z zvončkom. Učenje prekinite z gibanjem, igricami, smehom.
Dnevni ritem naj bo iz dneva v dan enak. Bodite dosledni, pa vendar fleksibilni. Najbolje je, da se otrok uči dopoldan, kot v šoli, popoldan pa je namenjen hobijem in razvedrilu.
Grožnje in kazni ne bodo obrodile sadov, poslužite se nagrad za opravljeno delo. Ko otrok opravi obveznost, lahko meče na koš, igra računalniško igrico, pogleda svojo najljubšo TV oddajo.
Kaj naj vsebuje dnevni urnik?
V dnevnem urniku časovno opredelite čas učenja po predmetih, čas sprostitvenih aktivnosti, prehranjevanja, higiene. Otroke moramo učiti samodiscipline in zahtevati od njih, da opravljajo zadolžitve. V družini postavite pravila za kvalitetno sobivanje in dobro komunikacijo. Pohvalite otroka, osmislite dan sebi in njemu z aktivnostmi za šolo, službo, sprostitvenimi dejavnostmi in drugimi domačimi zadolžitvami. Tako se bo dvigovala samozavest, kar bo pozitivno vplivalo na nadaljnjo motivacijo.
Zavedajmo se, da imajo otroci veliko potrebo po gibanju, zato naj vestno izpolnjujejo športne naloge. Vsak dan pojdite na zrak, sprehod, pri čemer pa upoštevajte navodila samoizolacije.
Mira Brinar Huš, šolska svetovalna služba