Neposredno svetovalno delo omogoča: razvoj samostojnosti, samospoštovanja, odgovornosti za lastne odločitve in dejanja, ustreznejših pogledov in prepričanj.
Delo vključuje naslednja področja: specifične motnje in težave, pozornost in koncentracija, motivacija, interesi, pomen gibanja za psihofizični razvoj otroka, organizacija, vedenjska problematika, odkrivanje pozitivnih lastnosti posameznika in izgrajevanje posameznikove samopodobe na njih.
Šolska svetovalna služba pomaga in sodeluje z vsemi udeleženci vzgojno-izobraževalnega procesa in z zunanjimi institucijami. Na podlagi svojega strokovnega znanja se preko svetovalnega odnosa na strokovno avtonomen način vključuje v kompleksno reševanje pedagoških, psiholoških in socialnih vprašanj vzgojno-izobraževalnega dela. Sodeluje pri zagotavljanju, vzpostavljanju in vzdrževanju pogojev za optimalni razvoj vsakega otroka v šoli.
Dejavnosti, ki jih šolska svetovalna služba izvaja so dejavnosti pomoči, razvojno-preventivne in dejavnosti načrtovanja in evalvacije.