Četrtošolci Osnovne šole Vransko-Tabor in POŠ Tabor smo v četrtek, 22. 9. 2022, po pouku obiskali Slovenski šolski muzej v Ljubljani. Ogledali smo si razstavo šolstva na slovenskem in se udeležili zanimive in poučne učne ure lepopisa iz leta 1930. Muzej je v celoti prenovljen. Spremljale so nas učiteljice Polona Vodičar, Danijela Jeršič, Simona Jan in Danika Dolinšek, ki so skupaj z nami sedle v šolske klopi. Zelo stroga učiteljica nas je vodila preko učne ure lepopisja, pri tem pa uporabljala stroge učne metode in tudi kazni.
Vtisi učencev:
V četrtek, 22. 9. 2022, smo se odpravili na poučen izlet v Slovenski šolski muzej v Ljubljano. Z avtobusom smo se dolgo peljali, dokler nismo le prispeli. Sprehodili smo se po Ljubljani. Hodili smo v koloni v parih, se pogovarjali in opazovali Ljubljano. Prišli smo do tržnice, kjer smo imeli malico. Po malici smo se odpravili v muzej. Najprej smo si ogledali stare šolske potrebščine in pripomočke. Gospa nam je predstavila, kakšna je bila šola v preteklosti. Sledila je učna ura lepopisa. Ura mi ni bila všeč, ker sem moral med uro zaradi umazanih rok, sedeti na osličku in se naučiti šolsko pravilo, da prihajamo v šolo snažni, na pamet. Zazvonil je zvonec in bilo je konec ure. Z avtobusom smo se odpeljali v Tabor. Spotoma smo odložili še Vranšane.
Všeč mi je bilo, ker sem v živo doživel, kako je potekalo šolanje v preteklosti. Izvedel sem veliko novega. Imel sem se lepo in upam, da bom še kdaj obiskal muzej.
Oskar Božič, 4. c
V Slovenskem šolskem muzeju mi je bilo všeč, ker sem si lahko ogledal stare stvari. Ni mi bilo všeč, ker sem moral iti klečati na koruzo, ker nisem upošteval šolskih pravil. Spoznal sem, da so včasih pisali večje črke in da so imena mesecev imenovala drugače. Tam smo bili dve uri.
Peljali smo se z avtobusom. Bilo mi je všeč.
Enej Stanko, 4. c
V četrtek, 22. 9. 2022, smo imeli po pouku izlet. Najprej smo imeli 6 ur pouka. Po likovni umetnosti smo odšli ven in počakali avtobus, ki nas je odpeljal do Ljubljane. V Ljubljani smo izstopili na avtobusnem postajališču in odpravili proti tržnici, kjer smo pojedli malico. Po malici smo odšli v muzej. Jopice smo shranili v omarice, nahrbtnike pa smo odložili na stopnice. Razdelili smo se v dve skupini. Ena skupina je šla najprej na ogled muzeja, druga pa na učno uro. Bil sem v skupini, ki je najprej odšla na učno uro. Pred uro smo se najprej preoblekli v stara oblačila. Ob pričetku pouka nam je gospodična učiteljica najprej pregledala roke. Tisti, ki so imeli umazane roke, so šli klečat na koruzo, ali sedet na osla. Ko je učiteljica vsem pregledala roke, smo pričeli s poukom. Imeli smo uro lepopisa. Po uri smo odšli na ogled muzeja. Tam smo spoznali, kako je potekalo šolanje včasih. Ta dan mi je bil všeč, saj sem se imel lepo.
Matic Petek, 4. b
S sošolci smo odšli v Ljubljano v Slovenski šolski muzej. Najprej smo se razdelili v dve skupini. Prva skupina je odšla najprej na učno uro Lepopisa. Druga skupina si je ogledala, kako so včasih živeli in kakšne so bile šole nekoč. Potem smo se zamenjali. S sošolci smo si oblekli oblačila, ki so jih nosili včasih v šoli. Dekleta v preproste obleke in fantje so si oblekli preproste telovnike. Šli smo v učilnico in počakali gospodično učiteljico. Šolska ura je bila zelo zanimiva.
Ta dan je bil super.
Ema Veniger, 4. c
22. 9. 2022 smo šli četrtošolci v Slovenski šolski muzej. Odpeljali smo se z avtobusom v Ljubljano. V Ljubljani smo se ustavili na tržnici in pojedli malico. Nato smo odšli v muzej. Bil sem v skupini, ki je imela najprej učno uro, zato smo se oblekli v stara oblačila. Ob prihodu učiteljice v razred, smo najprej vstali in jo pozdravili: Dober dan, gospodična učiteljica. Učiteljica nam je pregledala roke. Nato smo se učili pisati črke. Pisali smo s črnilom in z nalivnim peresom. Po učni uri smo si ogledali šolski muzej in šolanje v Sloveniji od prazgodovine do danes. Po ogledu smo odšli na avtobus. Bilo mi je všeč.
Vsevolod Oranskii, 4. a
22. 9. 2022 smo šli s šolo v muzej. Do tja smo se odpeljali z avtobusom. Ko smo prispeli v Ljubljano, smo se sprehodili po mestu. Med sprehodom smo se ustavili in pomalicali. Nato smo pot nadaljevali do šolskega muzeja. Tam smo imeli učno uro lepopisa. Učiteljica je bila zelo stroga. Naučili smo se črke i, n, m in e. Učiteljico smo morali klicati gospodična učiteljica. Po učni uri smo se sprehodili in si ogledali muzej šolstva v preteklosti. Po ogledu smo se odpravili skozi mesto, mimo Tromostovja, Prešernovega spomenika, čez mesarski most in nazadnje čez Zmajski most. Nato smo se odpravili prosti avtobusnemu postajališču, kjer smo počakali avtobus in se odpeljali nazaj domov.
Ina Kastelic, 4. a
V četrtek, 22. 9. 2022, smo šli v Slovenski šolski muzej. Najprej smo se z avtobusom odpeljali v Ljubljano. Potem smo se sprehodili do muzeja. Med potjo smo si privoščili še malico. V muzeju smo se razdelili v dve skupini. Fantje iz b razreda so prišli k nam. Punce iz b razreda pa so se pridružile c razredu. Moja skupina je odšla najprej na učno uro lepopisa. Pred uro smo se morali preobleči v stara oblačila. Med uro smo se naučili pisati črke e, i, n in m. Po uri je sledil ogled muzeja. Po ogledu smo se sprehodili do avtobusa, ki nas je pripeljal nazaj na Vransko. Najbolj sem uživala v ogledu muzeja.
Zala Farkaš, 4. a
V četrtek smo se z avtobusom odpeljali v Slovenski šolski muzej v Ljubljani. Izstopili smo pri Zmajskem mostu in se odpravili do tržnice, kjer smo pojedli malico. Po malici smo odšli v muzej, kjer smo se razdelili v dve skupini, Mi smo odšli najprej na učno uro. Oblekli smo se v stara oblačila. Učila nas je zelo stroga učiteljica. Naučili smo se pisati črke m, n, i in e. Po učni uri smo si ogledali muzej. Bil je zelo zanimiv. Dan mi je bil všeč.
Ines Jevšenak, 4. a
V četrtek, 22. 9. 2022, smo se učenci 4. razredov Osnovne šole Vransko-Tabor po pouku odpravili v Ljubljano, v Slovenski šolski muzej. V muzeju smo se razdelili v dve skupini. Ena skupina je imela najprej uro lepopisa, druga pa si ogledala muzej. Pri učni uri lepopisa smo morali imeti roke na hrbtu. Ko je prišla učiteljica v razred, smo morali vstati in jo pozdraviti. Na začetku ure nam je pregledala roke in ugotovila, kako imamo čiste. Učili smo se pisati različne črke e, i , n in m. Ob slovesu smo morali vstati in jo pozdraviti. Po uri smo si ogledali zbirko v muzeju. Dan mi je bil zelo všeč, saj je bil poučen.
Timotej Farčnik, 4. a