Na OŠ Vransko Tabor smo že nekaj let vključeni v projekt FIT4KID, ki je program MEDNARODNEGA PROJEKTA FIT INTERNATIONAL, katerega ustanoviteljica in vodja je Barbara Konda, univ. dipl. fiziologije.
Fit International je projekt promocije gibalne športne aktivnosti za zdravje otrok in mladostnikov ter izobraževalni program za strokovni kader vrtcev in osnovnih šol.
»Svet gibanja, svet veselja, svet zdravja.«
FIT PEDAGOGIKA je nova učna strategija, ki temelji na pomenu besede FIT: biti v dobri psihofizični kondiciji. Temelj FIT pedagogike je razvijati in ustvarjati učenje skozi gibanje, gibanje skozi igro in funkcionalno raven znanja. Ko se otroci skozi igro učijo gibati, se z gibanjem učijo. S tem rastejo v sposobnejše osebe, izzivajo svojo ustvarjalnost in se pri iskanju rešitev učijo razmišljati.
»Ko aktiviramo telo, aktiviramo možgane!«
Ključni razlog, da FIT pedagogika temelji na gibanju, je v bogastvu gibalno-športne aktivnosti, ki omogoča razvoj gibalnih, kognitivnih in socialnih spretnosti.
»FIT učenje za FIT otroke«
FIT4KID program zajema vsa področja razvoja, a posebno pozornost namenja kognitivnemu razvoju. Osredotoča se na pedagoške pristope za vsa učna področja in vsa starostna obdobja.
Fit4Kid program je sestavljen iz motivacijske pedagogike, izobraževalnih programov, vsebin in smernic, ki se osredotočajo na povečano uporabo telesne dejavnosti in Fit aktivnih metod. Gibanje in zadostna hidracija pomembno vplivata na delovanje celega človeškega telesa, tudi možganov. Zato je cilj projekta povečati telesno dejavnost in zagotoviti hidracijo. Tako se krepi zdravje ter izboljšata učno okolje in uspeh.
Strategija učenja v gibanju se prepleta s kognitivno-gibalno igro, ki je najučinkovitejša metoda učenja, saj učečega vabi v aktivno raziskovanje lastnih zmožnosti. Ko se otroci skozi igro učijo gibati, se hkrati skozi gibanje učijo. Tako rastejo v sposobnejše osebe, iščejo rešitve, se učijo razmišljati in izzivajo svojo ustvarjalnost. Glavni cilj Fit pedagogike™ je tako zdrav, celostni razvoj in doseganje boljših učnih rezultatov, ki temeljijo na funkcionalnem in ne faktografskem znanju.
Koordinatorica FIT projekta: Lejla Jahjefendić
Članice FIT tima: Klavdija Kropec, Polona Vodičar, Tadeja Zupanc, Maja Laznik in Lidija Svet