Osnovna šola Vransko-Tabor

"Znanje je zaklad, ki povsod spremlja svojega lastnika." (Kitajski pregovor)

Vransko 23

3305 Vransko

03 703 23 70

Znanje je zaklad, ki povsod spremlja svojega lastnika. (Kitajski pregovor)

KULTURNI DAN DEDIŠČINA GRE V ŠOLE – Dober tek!

KULTURNI DAN DEDIŠČINA GRE V ŠOLE – Dober tek!

Tako je kuhala moja babica

Na POŠ Tabor smo kulturni dan izvedli v torek, 28. 9. 2021. Sodelovali so učenci od 1. do 9. razreda.

Letošnje vodilo kulturnega dne je bilo »Tako je kuhala moja babica«. Kot uvod v kulturni dan so učenci najprej obnovili znanje o bontonu pri jedi. Potem pa je vsak razred po svoje odpotoval v svet babičinih dobrot.

1. c razred – Od mleka do skute

Pastirček nas je s svojo zgodbo popeljal v čase, ko so otroci prosti čas preživljali v naravi, plesali, se lovili ali pa delali kot pastirji in pestrne. V čase, ko so oblačila prali na roke in jih sušili zunaj na vrvi. Pa tudi v trgovine niso zahajali – večino stvari, hrane so pridelali in izdelali doma. Tudi mi smo poskusili iz mleka izdelati skuto. Sveže mleko smo segreli do vrelišča, dodali alkoholni kis, počakali, da se je mleko sesirilo in odcedili nastalo skuto. Porabili pa smo jo bolj po naše – pripravili smo si odlično skutino sladico v lončku. Naredili smo skutino kremo, narezali sadje in zdrobili piškote. Bili smo radovedni in nekaj svežega mleka pustili v kozarcu in čez tri dni smo imeli še pokušino kislega mleka.

2. C razred: Melje, melje mlinček…

Drugošolci smo spoznali uporabnost ene izmed najlepših rastlin naših babic.

Katera rastlina je to?

Spoznali smo razliko med vlečenim in kvašenim testom s peko slaščic naših babic. Izdelali smo marmeladne buhteljne in jabolčni zavitek. Spoznali in ponovili smo lepo vedenje za mizo.

Čaka nas še ogled lokalnega mlina in mletje ajde. Se že veselimo.

Sporočamo vsem, da so domače dobrote naših babic najokusnejše. Povežejo in osrečijo nas. Ohranimo njihovo dediščino.

Nekaj utrinkov: »Tako je kuhala moja babica«

Razredničarka Stanka Tominšek Kužnik

3. C razred: Jabolčni dan

V 3.c smo imeli jabolčni dan. Takoj zjutraj smo zamesili vlečeno testo. Medtem, ko je testo počivalo smo olupili in razrezali jabolka. Na srečo so učenci bili zelo spretni in nihče se ni urezal.  Učenci so sami razvlekli testo, vanj nadevali jabolka, jih posladkali in potrosili  s cimetom. Ko smo imeli vse zavitke,  smo jih dali peči v pečico, v gospodinjski učilnici.  Medtem, ko smo čakali, da bo  jabolčni zavitek pečen, smo spoznavali jabolko  kot sadež. Učenci so potem svoje znanje prikazali v križanki, katere geslo je bil naslov pravljice Zdravilno jabolko. To pravljico smo potem tudi prebrali. Preden smo zavitek pojedli, smo se pogovorili o bontonu pri jedi. Učenci so zgubali prtiček in si pripravili mizo. Vsak učenec je poskusil kos svojega zavitka, drugi kos pa so odnesli domov. Preživeli smo prijeten jabolčni dan.                           

Včeraj mi je bilo všeč, ko smo pekli jabolčni zavitek. Najbolj mi je bilo všeč, ko sem gnetel testo. Zelo všeč mi je bilo tudi lupljenje in rezanje jabolk .Nato je nastal okusen zavit štrudel.  Taj Brečko 3.c

Razredničarka Silva Rizmal

4. C razred: Ajda v pesmi, pravljici in na mizi

Najprej smo poslušali pravljico Ajdovo zrno. Nato smo se naučili slovensko ljudsko: Po Koroškem, po Kranjskem. Na koncu smo pripravljali jedi iz ajdovega kruha in solato iz ajdove kaše. Pripravljeno hrano smo tudi pojedli. Na koncu smo se posladkali še z ajdovčki. Pripravljene jedi je ocenila gospa Anita Zupanc, ki nas je tudi opazovala, kako smo si razdelili delo in kako smo upoštevali navodila, ki smo jih dobili. Dan je bil zelo zanimiv in pester.

Vtisi učencev:

Zjutraj smo poslušali pravljico z naslovom Ajdovo zrno. Naučili smo se pesem Po Koroškem, po Kranjskem že ajda zori. Nato smo odšli v gospodinjsko učilnico, kjer smo po skupinah pripravili kanapeje in ajdovo solato. Prvič sem poskusil ajdovo solato. Imel sem se lepo.

Blaž Blagotinšek, 4. c

Zjutraj smo poslušali pravljico in nato smo se naučili še pesmico. Sledilo je pripravljanje kanapejev iz ajdovega kruha. Naša skupina je pripravila zelo lepe in okusne. Sledilo je ocenjevanje. Namesto točk smo dobili lego kocke. Pripravili smo še ajdovo solato. Tudi to smo ocenili. Na koncu smo pospravili gospodinjsko učilnico. Najbolj mi je bilo všeč, ker smo tekmovali v pripravljanju jedi.

Lea Lopan, 4. c

Na kulturnem dnevu smo najprej poslušali pravljico in nato smo se naučili zelo dolgo pesmico. Razdelili smo se v skupine in začeli pripravljati kanapeje, ki smo jih tudi ocenili. Enako smo naredili z ajdovo solato. Pripravljene jedi so mi bile zelo okusne, zato sem pojedel vse kar sem lahko. Ker smo bili pridni, smo dobili ajdove piškote. To je bil najboljši šolski dan do sedaj. Spoznali smo nove recepte in to je dobro za vse nas.

Tijaž Jazbinšek, 4. c

Razredničarka Simona Jan

5. c razred: Knjižica receptov

V 5. c razredu so učenci zbirali babičine recepte. Že cel teden prej so recepte na roke prepisovali, da so na kulturni dan lahko izdelovali brošure z recepti. O najpomembnejši stvari – bontonu, pa so pripravili kar 7 plakatov.

Razrednik Branko Šketa

6. c razred

Šestošolci so se pogovarjali o bontonu. Potem so si pogledali različne primere pogrinjkov in načine zgibanja serviet. Sledilo je praktično delo (zgibanje serviet).

Razrednik: Uroš Godler

7. razred

Najprej smo se pogovarjali o bontonu za mizo. Nato je tekla beseda o jedeh v preteklosti, pogledali smo tudi nekaj posnetkov na You Tube. Nato smo skuhali sok iz korenčka in jabolk.

Razredničarka Darja Cvetko

8. razred

Osmošolci iz Tabora imamo precej izostrene brbončice, saj nas naše babice razvajajo z domačo in zelo okusno hrano. Zato smo na kulturni dan tudi sami preizkusili naše kuharske veščine, ki smo se jih naučili od babic. Že zjutraj smo učenci prve skupine zavihali rokave in se lotili priprave enolončnice ter jabolčno-korenčkovega soka. Lupili, strgali, rezali, ribali smo zelenjavo, sadje in meso, vse seveda ročno, tako kot nekoč. Nato smo sledili receptom in postopkom obdelave, začinili z začimbami ter kuhali cca dve uri. Medtem je druga skupina odšla na domačijo Šalamon, kjer nas je prijazna gospa Jožica naučila priprave domačega kruha in peke v krušni peči. Tudi sami smo gnetli in pri tem z nerodnimi prsti začutili prijetno mehkobo kvašenega testa. Zbrani za domačo mizo smo nestrpno čakali, da se bodo hlebci v krušni peči zapekli. Vzdušje je bilo prijetno in sproščeno, kot bi bili ena velika družina, kuhinja je dišala po domačnosti. Gospa Jožica nas je pogostila še z domačimi kanapejčki ter domačim sokom. Na poti domov nismo dočakali, da bi se kruh ohladil, še toplega smo zobali, tako je bil dober. Sredi dopoldneva sta se skupini zamenjali pri delu, le da je druga skupina spekla še palačinke z domačo marmelado in pripravila pogrinjek za pojedino. Tekom celotnega dne pri vseh fazah smo se pogovarjali o spoštljivem odnosu do hrane, trdem delu kuharjev ter o kulturnem prehranjevanju. Pogovor smo nadaljevali tudi pri razredni uri, ko smo razmišljali še o bontonu pri mizi. Hvaležni za vse izkušnje tega dne, smo se do sitega najedli in sklenili, da bomo bolj skrbeli za naš odnos do prehrane, saj je za zdravo, okusno in domačo hrano potrebno veliko truda.

9. razred

V torek, 28. 9. 2021, smo na šoli izvedli kulturni dan z naslovom Tako je kuhala moja babica. Učenci in učenke 9. b-razreda z razredničarko in gospo Zlatko Bukovec smo se odločili, da bomo ta dan spekli jabolčni zavitek, t. i. štrudelj.

Opremili smo se s sestavinami, si nadeli predpasnike in začeli s pripravami. Lupljenje jabolk, priprava testa in nadeva nam je vzela kar nekaj časa. Vendar je bil trud poplačan. Ko smo prišli na vrsto za peko jabolčnega zavitka, smo ga previdno dali v pekač. Medtem ko se je zavitek pekel, smo si privoščili malo daljši rekreativni odmor.

Ko je bil jabolčni zavitek pečen, nismo čakali na to, da bi se ohladil, ampak smo ga še kar vročega pojedli. Mmm, zelooo dobrooo nam je uspel!!!

Razredničarka: Barbara Pertinač