V letošnjem šolskem letu so učenci 4. in 5. razreda sodelovali v projektu RINOvacije – inovativnem pristopu k računalništvu brez računalnika! Skozi celo leto smo se skupaj učili, ustvarjali in raziskovali: spoznavali smo notranjost računalnika, risali njegove sestavne dele, brali šifrirana sporočila ter raziskovali skrivnostne Cezarjeve kode in Huffmanovo drevo.
Projektni teden smo razširili v kar dva tedna aktivnosti, ki so postala pravi praznik radovednosti in ustvarjalnosti.
V prvem delu projektnega tedna v mesecu marcu sta se 4. a in 5. b razred družila z Mihom Miklavcem iz ekipe Brihtne buče. Otroci so se prelevili v prave programerje – spoznali so osnove programiranja, sestavili svoje prve robote in skupaj reševali izzive, ki so jim krepili ne samo logiko, ampak tudi medsebojno sodelovanje. Nič ni lepšega kot nasmeh otrok, ko skupaj dosežejo cilj in premagajo izziv!
Poleg tega so se učenci predmetne stopnje preizkušali v reševanju zapletenih šifriranih ugank, ki so bile kodirane z geodrevesom in binarnim zapisom. Pri tem so spoznavali pomen binarnega zapisa za shranjevanje podatkov in se naučili brati ter ustvarjati lastne kode. S kompleti Lego Spike Essential so programirali avtomobilčke in jih popeljali čez spretnostni poligon – tukaj so še posebej razvijali logično razmišljanje in sodelovanje.
Likovni pouk je bil v tem tednu prepleten z raziskovanjem delovanja računalnika – otroci so po opazovanju v različnih tehnikah narisali, kako računalnik deluje in katere sestavne dele ima.
Petošolci pa so se pri slovenščini poglobili v pomen stiskanja besedil in brali pesmi, zapisane na prav poseben način.
Na igrišču pred šolo so učenci predmetne stopnje ustvarili dve veliki talni igri: geodrevo in igro Usmerjanje in smrtni objem, s katerimi so preizkušali svoje spretnosti reševanja problemov in razmišljanja več korakov naprej. To so bile izjemno priljubljene dejavnosti tudi v prostih urah!
Ob tem je potekala tudi delavnica za učitelje, kjer smo predstavili projekt, pokazali dejavnosti in jih povabili k sodelovanju. Učitelji so spoznali pomembne koncepte, kot so drevo razvrščanja, binarni zapis, geodrevo in Huffmanovo kodo, ter preizkusili talne igre.
V aprilu smo v avli šole pripravili razstavo in predstavitev projektov, ki so jih ustvarjali učenci lego krožka. Otroci so s ponosom predstavili svoje projekte na temo Pod gladino. Učenci so raziskovali oceane, obiskala nas je tudi morska biologinja, oni pa so morali pripraviti model morskega dna. Skupaj z učitelji in učenci smo izbrali lego ekipo, ki je zastopala šolo na lego festivalu. To je bil pravi praznik inovativnosti in sodelovanja!
V začetku maja smo projektno dogajanje preselili še v jutranje varstvo za učence razredne stopnje. Vsako jutro so ustvarjali in programirali s kompleti Lego Spike Essential – sestavljali so vrtiljake, žičnice in druge zabavne konstrukcije. Ob tem so urili socialne veščine, reševali šifrirane besede z geodrevesom, igrali igri Dobble in spomin ter se pomerili v talnih igrah. Vse to jih je spodbujalo k sodelovanju, potrpežljivosti in veselju do raziskovanja.
V istem tednu so mlajši učenci 1. in 2. razreda POŠ raziskovali tudi mrežo za razvrščanje in razvijali logično sklepanje, medtem ko so 1. razredi POŠ sestavljali svoje prve robotke Cobo. Ob tem so se naučili dajati preproste ukaze in reševati izzive, ki spodbujajo računalniško razmišljanje.
Posebna dejavnost je bila tudi oblikovanje uporabniških vmesnikov – učenci so risali prototipe aplikacij za spodbujanje telesne aktivnosti in razmišljali, kako bi aplikacija izgledala ter kako bi jo uporabljali.
Za učitelje, ki izvajajo razširjeni program, smo v maju pripravili še delavnico z RIN vsebinami, kjer so spoznali talne igre in priložnosti za uporabo računalniškega mišljenja v vsakdanjem pouku.
Vse te dejavnosti so učencem pričarale nasmehe in občutek ponosa, ko so skupaj rešili izziv ali izdelali nekaj novega. Največjim dosežkom projekta ni mogoče izmeriti s točkami ali ocenami – to so iskrice v očeh otrok, ko spoznajo, da znajo in zmorejo več, kot so si kdajkoli predstavljali.
S projektom RINOvacije smo dokazali, da so ustvarjalnost, raziskovanje in sodelovanje temelji uspeha – in da je vsak učenec lahko programer, raziskovalec in inovator v svojem svetu.
Vodja projekta na šoli Polona Vodičar

































